Traka lanserar nya intelligenta skåp för kontroll av gemensamma handenheter.

Efter framgångarna med digitala nyckelskåp lanserar nu Traka skåp för att effektivt hantera IT-enheter som tablets, handscanners och mobiltelefoner. Lösningen, med intelligenta skåp, används redan idag av ledande företag inom handel över hela världen. De nya intelligenta skåpen och mjukvara kommer presenteras på Sectech-mässan i Stockholm i november.

Trakas nya lösning ger företag säker och effektiv kontroll över företagets gemensamma tablets, laptops, handscanners, eller telefoner. De intelligenta skåpen underlättar hanteringen av gemensamma enheter, något som idag ofta tar mycket resurser och skapar oönskade kostnader. Lösningen från Traka ger en unik spårbarhet på all hantering av respektive individuell enhet. Samtidigt säkerställs att enheterna är laddade, uppdaterade och tillgängliga för nästa användare. Om ett fel uppstått under användningen, rapporteras det direkt vid återlämnandet. Ett email generas automatiskt till IT-ansvarig, vilket förenklar de interna rutinerna avsevärt.

”Företagens hantering av enheter som används av många olika medarbetare under dygnets alla timmar, ställer höga krav på enkel, säker och effektiv hantering för alla inblandade. Våra lösningar underlättar och kapar många dyrbara timmar av administration och irritation hos personalen som är beroende av sin bärbara teknik, säger Johan Lokind, Business Development Manager för Traka i Norden”. ”De intelligenta skåpen handlar inte om förvaring, utan ger IT-avdelningen kontroll och förenklar de dagliga processerna”, avslutar Johan.